Meditacija


Prvič sem se z meditacijo srečala v osnovni šoli, ko je babico prešinila ideja, da se skupaj udeležimo tečaja transcedentalne meditacije. Potem se ga nisem udeležila, saj so se aktivnosti prekrivale s šolskimi obveznostmi. Pa vendar, to je bila moja prva seznanitev s to skrivnostno dejavnostjo

Po eni strani se zdi, da meditacijo danes poznajo in izvajajo že prav vsi. O njej berem povsod, gledam različne prispevke in poslušam o različnih pozitivnih lastnosti meditiranja. Po drugi strani pa vidim, da ni čisto tako, saj je po mojem mnenju med mladimi odraslimi meditacija kljub vsem dostopnim informacijam še vedno ena izmed tistih dejavnosti, o kateri vejo malo, so zanj brez pomena, dolgočasne ali celo čudaške

Res je, da o učinkih meditacije danes vemo veliko, vendar hkrati zelo malo. Imamo ogromno informacij, medtem ko so zaključki še vedno nejasni, predvsem zato, ker je znanih in prisotnih mnogo različnih tehnik. Kljub vsemu naj bi redna meditacija vplivala na naše delovanje telesa, saj naj bi zmanjšala porabo kisika, izboljšala učinkovitost izmenjave plinov v pljučih, upočasnila srčni utrip in ritem dihanja, zmanjšala krvni pritisk, izboljšala pretok krvi in celo delovanje imunskega sistema. Njen učinek naj bi bil blagodejen pri astmi, jecljanju in predmenstrualnem sindromu.

         

Nikar ne mislite, da vas želim pripraviti do tega, da boste vzljubili meditacijo. Vsak ima svoj pogled na stvari in možnost, da razmišlja s svojo glavo. Vsak mora vedeti, kaj mu ustreza in kaj ne. Želela bi vam samo približati ta način sproščanja, saj se ga včasih poslužujem tudi sama. Pa ne vedno. Velikokrat se sprostim tudi s športom, jogo ali zgolj z ogledom humoristične oddaje. Vse je odvisno od mojega počutja. V času študija sem meditirala takrat, ko sem začutila, da sem potrebovala nekoliko drugačen oddih. Tak, s katerim sem se lahko umaknila, umirila, sprostila in dobila novo energijo, predvsem pa koncentracijo! Tako sem za kratek čas pozabila na vsa še neopravljena in neobkljukana opravila iz seznama, ki sem ga spisala ob jutranji kavi. 

No, zadnje čase pa največkrat meditiram kar zvečer, pred spanjem. Včasih s slušalkami v ušesih celo zaspim. Ampak priznati moram, da sem že nekaj tednov pridna in dosledna glede meditiranja, saj sem odločna najti zdravilo za svojo problematično kožo na obrazu, ki zadnjih nekaj let ni ravno takšna kot bi si želela. Ampak, o tem kdaj drugič, lahko vam samo povem, da sem poskusila že veliko načinov, ki me še vedno niso pripeljali do zaključka. Zato sem se odločila, da zdaj preizkusim še ta, nekoliko drugačen način psihične sprostitve, v upanju, da bodo učinki vidni tudi navzven. Meditacija naj bi namreč imela vpliv na hormonsko neravnovesje, ki je morda vzrok mojih problemov.



Trenutno je ena izmed najbolj popularnih MEDITACIJA - ČUJEČNOST, s katero spodbujamo zavedanje v sedanjem trenutku, posledično tudi pozornost posameznika. Slednja se uporablja tudi kot del psihoterapevtskih praks za uspešno spoprijemanje s stresom. Žal sama nimam informacije na kak način psihoterapevti izvajajo omenjeno prakso, lahko pa vam zaupam svoj način meditiranja oziroma zavedanja sedanjega trenutka, ki ga občasno izvajam.



Meditacijo lahko imenujemo USMERJANJE POZORNOSTI NA SVOJE ČUTE.  Tehnika je zelo preprosta, kratka, vendar hkrati učinkovita. Z njo boste postali občutljivejši na dražljaje in začeli hitreje predelovati informacije. V mislih naštejte:  
Pred začetkom vsake meditacije pa poskrbite, da ste udobno nameščeni in da vas med aktivnostjo ne bodo motili. Sproščeno vzdušje si prav tako lahko pričarate z nežno in tiho glasbo v ozadju, dišečo svečko in namizno lučko, da ne bo preveč svetlo. Prav tako lahko v sobo spustite malo svežega zunanjega zraka.

  


Zdaj pa vam lahko še zaupam način meditiranja, ki se ga trenutno poslužujem pred spanjem. Umetnost sreče se imenuje kanal na youtub-u s ponujeno VODENO MEDITACIJO, ki ga redno obiskujem. Preglejte, poslušajte in videli boste, če bo ustrezal tudi vam. Z njo si pomagam tudi pri izboljšanju sposobnosti čustvene regulacije. Takšne oblike meditacije so po mojem mnenju odlične za začetnike. Poskušajte slediti prijaznemu glasu in se med meditacijo čim manjkrat obremenjujte z drugimi skrbmi. Videli boste, da lahko misli kar hitro uidejo po svoje. 

Prebrala sem tudi pregled raziskav, ki se osredotočajo na meditacijo, temelječo na prijaznosti (ang. Kidness based meditation). Zaključim lahko, da je omenjena več kot samo sprostitvena tehnika, saj naj bi spodbujala pozitivna čustva, dobro vplivala na naše zdravje, počutje, zavedanje, družabno povezanost in sočustvovanje

Torej, učinki meditacije so morda nejasni in neutemeljeni, vendar prav zagotovo niso negativni in škodljivi. Najboljše, da kar sami poskusite in ugotovite ali ustreza vam. Hkrati pa vam priporočam, da si preberete tudi zakaj bo blogarka Elena (blog Kotiček)  pričela z meditacijo.

~Tukaj se lahko naročite na novičke ~

Pozdravček,
Saša
          


Viri: Galante, J. in Galante, I. (2014). Effect of kindness-based meditation on health and well-being: A systematic review and meta-analysis. Journal and Counseling and Clinical Psychology, 8(82), 1101-1114. 
Dimic, L. (2011). Na kratko o znanstvenem proučevanju meditacije. Pridobljeno 15.10.2017 iz http://www.sinapsa.org/radovedni/prispevki/Na_kratko_o_znanstvenem_prou%C4%8Devanju_meditacije


Oznake: , , , ,